lovely of journey genk~

Wednesday, June 1, 2011

AnGan2 minah jenin aku~menjadi kenyataan...

i got job!!!...
tq to FARIS...

ni ha! mamat yg control macho+hencem nie...
adalah FARIS (si mamat sentul)
Aku xpenah sangka buah nenas mnjd nangka!...hahaaha..xbengong pon perumpamaan aku..
hidup aku nie penuh dgn angan2..hehehe...angan2 minah jenin~kau mampo???he
semenjak 2 menjak 3 menjak aku dh graduate diploma...asyik jdik bibik kesayangan mama aku ja...
wlupon b'title'kan bibik kesyngn...tp mama aku msti isau knp aku xkeja2 agie...sooo~
krn tidak mampo menahan telinga dgr leter mama aku...aku g cri keja...
tp xdpt pon...at last...my frenz FARIS (si mamat sentul) ajak aku keja ngn dia kat sebuah restoran nie {wah, ayt xmcm ayt baku pon}...aku pon tima job tu...

Today is my first day keja kt restoran tu...dgn nickname restorn tu ROR...hehe..glamour x?..ROR nie stand 4 Radix Organics Recipies...
nk dijadikan ~story mory~
Aku nie xpenah keja restoran or any food stalls...hehe..ank mak lar ktakan..hehehe
selalunya berangan ja lebih...pakai apron,potong2 sayur,bt minumn,lap2 meja,angkat pinggan mngkuk (segla mngkuk hayun yg ada)...
daaaannnn~at last ari nie aku di sini di ROR!!! hehehe...
yg best nya...smlm aku bru ja klek dr KL kul 3 pg..apa lagi,1 umah bgun lmbt kul 7.45pg bru solat subuh...huhuhuhu..{ya ALLAH,ampon kn dosa kmi telat bgun menunaikn ibadah kpd-MU}..
dgn hujan lebatnya...mau xlmbt bgun..hehe...kul 8.30 pg bru aku bertolak g ROR tu..hehe...ari pertama keja dh lewat,hehe...tp toke kedai tu harus bangga dpt pekerja mcm aku...wlupon ujan lebat...tp aku redah jgk naik moto...nsib baik,smpai kt ROR tu...kecomelan aku msih kekal..hehe..

dh smpi~sooo...inform tauke...wani dh dtg...hehehe..so aku start keja...
mcm2 aku bljr ari nie.....
}first time guna punch card...(sblom nie hnya tau function benda alah tu ja...hehe)
}aku pkai apron! hahahaha...(angan2 minah jenin jd kenyataan..slma nie kt dapur umh xpkai apron)
amacam??? ada gaya x??
ape? COMEL...hehe..kan aku dh kata mg comel pon aku nie

}kena duk bhagian bt minuman...
}kena angkat pinggan mngkuk gelas yg customer pkai...
}lap2 meja
}yg xleh blah potong nenas smpi tgn pedih n lebam2..hahahaa
aku bkn xpnh kupas nenas nie..aku rjin, tp sekali aku kena kupas 10 biji nenas mahu x pedih tgn aku...blik2 mak aku kta len kali pkai sarung tgn..{mna aku tau kna pkai srung tgn, slalu potong 1 nenas ja}

pic2 suma nie...aku rompak kat google image..hehe..
tp aku xtipu tau...mg mcm nie lar jd tgn aku... 

}pastu kupas ubi kentang smpi itam tgn..hehehe

all ROR's workers likes one family...SO SWeeT...hehe

...best!...
...my journey become more adventure now...

No comments:

Post a Comment

Search This Blog