lovely of journey genk~

Wednesday, February 2, 2011

1 MALAYSIA punya pasal xleh nk kata apa...


see this pic...
hem...wht u all can describe from it??
hahahaha....
GONG XI FA CAI!!!
1 MALAYSIA...ooo

suka? gerun? bengang?
ha..nk tau cita x...
aku nie tinggal setaman ngn india+cina+lain2..hehehe

1 MALAYSIA lar kta kan..

nk dijadikan cita...
esok kan Tahun BALU CINA,
so time midnight mcm ni apa lg...
bunga api la lu...
mau kasi itu meliah punya celebration woo..
gila lar!
1st time bunyi tu boleh gagah lagi..
suka jgk aku tgk..
but...
bila dh kerap2..
dok bersaing lk..umah dia n umah kwn dia..
aduh! mau trauma perang dunia aku rsa..
mcm bunyi bom dr kpl terbang musuh ja...
huhuhuhuhuhu..
hanya TUHAN ja yg thu..
btapa dahsyat bunyi bunga api tu.. 

nk tegur xleh...
nk call polis lg lar terlarang...
dulu sblom wujud 1MALAYSIA nie..
tiap kali mlm thn baru cina..
msti mak aku kol polis mai tmn aku nie...
suh tgk2 ckit org yg main bunga api mcm nk bom negara tu..
hahahahaha...
klu nk tau, bila polis mai umah time mlm thun bru cina..
tu msti mak aku nya keja..
hahahahaaha
mama,mama, demi jg ank2 tido lena..hehe

tapi...
skg xleh kta apa...
hrmat 1MALAYSIA punya psl...
stiap perlakuan,perkataan kena jg kot...
xpsai2 kena ISA...
eh?..leh kena ISA ka?..
(hentam ja lar labu, nk kasi dramatik ckit)

aleh2...
muncul bapak aku...
dia muncul sb keta jiran umh aku dh menjrit byk kali sgt...
terkezut dgr bunyi "bom" tu ha...
ish2..kesian keta tu, tgh2 mlm kena kejut
lps tu pak aku kta,
"biaq lar, dia nk halau hantu(dewa2 kot) dia blik lr tu"

so...pengajaran tuk mlm nie, 
hormat-menghormati sesama jiran

one MALAYSIA jugak!

dlm ati:// woi!aku nk tidoq lar...dok diam2 leh x?
esok2 main lg,k..sudh2 lar tu..amoi,apek,uncle,untie,..jom tido.


No comments:

Post a Comment

Search This Blog